Kikkerperspectief

Van de week was ik in het Dwingelderveld en heb ik een half uurtje zitten kijken bij een vennetje (dat nu door de droogte helemaal droog staat).

Ik zag al vrij snel een kikker voor me uit springen. Ik ging bij hem in de buurt zitten en probeerde er een foto van te maken vanuit het kikvorsperspectief.

Toen ik dat gedaan had, besloot ik zijn leefomgeving eens vanuit zijn perspectief te bekijken. Dat is best leuk.
Vergelijk jouw eigen perspectief maar eens met dat van kleine beestjes: mossen en zonnedauw, die wij vanaf ruim anderhalve meter hoogte nauwelijks zien, worden dan struiken en bomen.

Goede morgen!


Zonnedauw, wolfsklauw en diverse mossen.


Het blijft een uitdaging: zonnedauw mooi vastleggen.
Ik ben nog steeds niet tevreden :-(


De bloempjes van de zonnedauw zijn helaas nog niet open.


De dopheide staat in bloei. Het mos lijkt een kreupelhoutbosje.


Dit is het vennetje.
We mogen daar graag regelmatig een half uurtje rondneuzen.

Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode