Bosmuis in de tuin

Van de week zat ik bij de vijver te genieten van al het moois toen ik achterin de tuin iets zag bewegen. Het bewoog anders dan een mus en een kikker, dus ging ik stilletjes die kant op en installeerde ik me met statief en camera op het bankje in de hoek.

Na een paar minuten wachten werd mijn geduld beloond: ik zag een bosmuisje lopen. Het bleek dat hij een plekje had gevonden waar eten lag (het kippenhok van de buren?). Hij haalde steeds wat eten op en bracht dat dan op een holletje naar zijn nest in ons houthokje of bij de buren daarachter, dat kon ik niet zien.

Hier wat foto's.


Hmm, er is iets veranderd. Ik zie ineens een groot beest met drie zwarte poten.
Is dat wel vertrouwd?

Misschien niet, maar dat eten is toch wel héél erg lekker


Een snelle sprint dan maar

Nou, het valt wel mee, geloof ik, dat beest beweegt niet.
Ik kan nog wel een paar keer lopen.


Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode