Prepper?


Je weet inmiddels dat ik:
  • nieuwsgierig ben
  • graag onafhankelijk wil zijn van 'vanzelfsprekend aanwezige energiebronnen' en
  • graag experimenteer met nieuwe of inventieve dingen.
Toen ik dan ook via een berichtje op een website uiteindelijk bij www.kookvuur.nl terecht kwam, was mijn reactie onmiddellijk: "hebben!!!!"
Gelukkig was ik onlangs jarig en kon ik de Wild Woodgas Campstove woensdag tot mijn trotse bezit rekenen.

Een geweldig ding, dat ik natuurlijk meteen moest proberen. Je kookt met sprokkelhout. Je bent dus niet afhankelijk van gas, benzine of alcohol. Gras, twijgjes en dunne takjes zijn overal wel te vinden en een voorraadje in je fietstas bij je hebben is geen probleem.

Het idee is dat je eigenlijk twee vuurtjes hebt: het gewone vuurtje onderin het potje, en bovenin nog een vuur van de houtgassen die verbranden. Dit principe vind je ook in de Zibro Kamin petroleumkachels.

Nou, ik kan je vertellen dat het prima werkt!

Binnen een paar minuten had ik een liter water aan de kook.

Hier is het setje al opgebouwd.
In de tas schuift alles in elkaar en past het in het pannetje.
Droog gras, twijgjes en takjes had ik aan de overkant gevonden.
even zorgvuldig opbouwen...

...lucifer erbij...

...en hij brandt!
De rook komt van de nieuwigheid.


Nu hij eenmaal goed brandt, zie je nauwelijks rook meer en is het water binnen no time aan het koken.
een geweldig ding! Dank u wel mams!
De vlammetjes die je ziet, zijn dus niet van het brandende hout onderin, maar van het brandende rookgas bovenin.

Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode