IJsvogel

Dit jaar had ik nog geen ijsvogel gezien. Dat verbaast me omdat er in deze omgeving best wel ijsvogels te vinden zijn. De melding van Jasper dat hij er drie weken geleden een voor zijn raam had zien zitten, vervulde me dan ook met gepaste jaloezie...

Maar vanmiddag was het míjn beurt! Ik was bij Lyda en Frans op bezoek. Enerzijds om te zien hoe Frans er na het plaatsen van drie stents aan toe was (prima), anderzijds om Lyda te helpen bij het leren kennen van haar nieuwe fotocamera.

En terwijl wij daar gezellig aan tafel zaten te keuvelen, en ik hun tuin bewonderde, zag ik ineens....
jawel.... een ijsvogel!

Met zo veel camera's op tafel móest er natuurlijk gefotografeerd worden. Hier mijn reportage. Hoewel we door dubbelglas moesten fotograferen, zijn de foto's best wel geslaagd, vind ik. En met het fotobewerkingsprogramma van Google+ werd het nog wat beter.

Een prima herinnering aan een toch al fijne middag.

Dit is de tuin.
In het midden een prachtige vijver en aan het eind een ooievaarsnest.

En daar zit de ijsvogel, op het stokje dat Frans speciaal voor hem heeft gemaakt.

Zo zie je hem beter.
Het is een mannetje. Dat zie je aan de donkere snavel.
Die van het vrouwtje is oranje van onderen.

Op weg naar een visje...

...nog een klein eindje...

.. en duiken maar!

Gelukt!

Weer terug naar de stok


Zo. Hij is niet groot, maar wel lekker!

En hier de actie als minifilmpje.


Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode