Rondje Tiendeveen

Zo, eindelijk een rustige dag.

Vanochtend een van mijn favoriete boeken "Jonathan Livingstone Zeemeeuw" in een ruk uitgelezen. Dat is niet zo moeilijk, want het is maar dun.
Maar toch: dat ik de tijd nam en de rust kon vinden om het te doen is wel een compliment aan mezelf waard. Bij dezen!

Daarna heb ik de inrichting van de kamer toch nog wat veranderd.
Toen de colleges op de Universiteit van Nederland over taal bekeken. Interessante materie!

Vervolgens heb ik de boontjes gedopt. Ik moet duidelijk nog wennen aan een persoonsporties: een pond boontjes is toch wat veel...

Tegen het einde van de middag heb ik een Rondje Tiendeveen gemaakt. Ik verwachtte weinig te zullen zien en gewoon te genieten van het mooie weer en de geuren in het bos.

En wederom kwam mijn verwachting niet uit....

Dit zie je maar zelden:
De VAM die wolken maakt.

Toen ik naar links keek, zag ik dansmugjes bezig in de laatste zonnestralen.

Een echte uitdaging om die goed op de foto te krijgen.


Helaas merkte ik te laat dat mijn camera nog op de Kerstmarkt-instellingen stond.
Daardoor was de resolutie slechts beperkt.

Jammer. Nóg beter opletten de volgende keer.

Toch niet slecht, als je ziet hoe beweeglijk die iele beestjes zijn.


Langs een slootje verderop stond een aalscholver zijn vleugels te drogen,


Ons bos staat niet zo heel vol met paddenstoelen.
Daardoor vielen deze extra op.

Wat is dat voor zwarte bobbel tussen de bladeren op het pad?


Aha, een molshoopje!


Ik liep al op Middenweg toen ik bij de school een specht hoorde roepen.
Na een minuutje zoeken vond ik hem boven in een boom.

En zo werd de simpele wandeling rond het dorp toch weer een onverwacht genoegen.

Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode