Een verdwaalde winterkoning

Toen Henny me vanmiddag bij vrienden op kwam halen, zei ze dat er een klein vogeltje in de garage zat.
We gingen natuurlijk meteen kijken. Het bleek een winterkoninkje te zijn dat in een onbewaakt ogenblik door de openstaande deur naar binnen was gevlogen. Hij kon de deur niet meer terugvinden en zat nu uitgeput op de werkbank.

Adri kon hem gemakkelijk oppakken en zette hem in de tuin in een bloempot om bij te komen.
Gelukkig had ik mijn camera bij me. Nu kon ik eindelijk eens fatsoenlijke foto's maken van dit prachtige vogeltje dat zich maar zelden van dichtbij laat bekijken.

Toen hij weer fit genoeg was om zijns weegs te gaan, vloog hij weg.


De kleinste vogel van Europa.
Door het blaadje naast hem lijkt het alsof hij een dubbele staart heeft.


Een prachtig vogeltje!
De twee witte wenkbrauwen geven hem een wijs uiterlijk.


Het dunne, spitse snaveltje is ideaal om spinnetjes en ander klein grut
tussen bladeren en stengels uit te plukken.


Wat een koppie!

Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode