In memoriam: Zwartkop

Zojuist hoorde ik die helaas bekende klap tegen het raam. Ik zag nog net een veertje naar beneden dwarrelen.
Dat betekent meestal niet veel goeds.
Toen ik uit het raam naar beneden keek, zag ik precies tussen de tegels een bruin vogeltje liggen. Shit!

Beneden aangekomen zag ik dat het een vrouwtje Zwartkop was. Ze lag bewegingloos precies in een holte. Voorzichtig nam ik haar op. Ze leefde nog, maar had duidelijk haar nek gebroken. Een minuut later was ze dood.

Omdat veel mensen de zwartkop wel horen zingen, maar slechts weinigen de soort kennen, hier haar foto. Het mannetje heeft een zwarte pet, het vrouwtje een bruine.

Rust zacht, lief vogeltje...



Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode