Als ik het over mocht doen....

De palliatieve verpleegkundige Bronnie Ware heeft een boek geschreven naar aanleiding van haar gesprekken met mensen die aan het eind van hun leven waren gekomen.

Het heeft als onderwerp : The top five regrets of the dying, oftewel: de vijf meest genoemde dingen waar mensen spijt van hebben.
Ik heb ze zelf iets aangepast, zodat ze bij mij beter blijven hangen...

Dit zijn ze:

Als ik het leven over mocht doen:

  1. Zou ik de moed hebben om het leven te leiden waar ik op uit ben, in plaats van het leven dat anderen van me verwachten.
  2. Zou ik niet zo hard werken (vooral door mannen genoemd).
  3. Zou ik de moed hebben om mijn gevoelens te uiten.
  4. Zou ik in contact blijven met mijn vrienden.
  5. Zou mezelf toegestaan om gelukkiger te zijn door vaker te kiezen in plaats van af te wachten.
Lees het (Engelstalige) artikel of het (vertaalde boek) voor uitleg over de punten.


Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode