Fotoscan: een nieuwe app van Google om oude foto's te digitaliseren

Vandaag kwam Google met een nieuwe app: fotoscan.

Hiermee kun je met je smartphone oude foto's snel digitaliseren.

Het maakt niet uit of ze achter glas zitten, scheef staan of vlekkerig zijn: in vijf stappen scan je de foto in en daarna maakt Google er een mooie plaat van in hoge resolutie.
En die kun je in Google Foto's (of ergens anders) dan bewerken.

Daartoe heeft Google Foto's ook een uitbreiding gekregen: je kunt nu allerlei voorgedefinieerde effecten toepassen, en, wat misschien nog veel mooier is: een bepaalde serie bewerkingen kopiëren en dan op andere foto's toepassen.
Ideaal als je een heel fotoboek gaat aanpakken.

Ik heb hem natuurlijk meteen geprobeerd.

Ik nam een sterk vergeelde foto van mijn vader als test. De foto is ongeveer 7*12 centimeter klein in zit in een lijstje.

Zie hier de resultaten.


Een gewone foto van het lijstje met de foto erin.


Ingescand met Fotoscan. Alles om de foto heen weggesneden.


Bewerkt met het filter Metro en daarna handmatig nog iets aangepast.


Ten slotte heb ik de foto in Polarr bewerkt om te kijken of ik het groen
er wat uit kon halen.


't Kon minder, zeggen ze hier in Drenthe....

Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode