Pinksterontbijt

Monique is weer naar Zoetermeer afgereisd. Kater Henk en ik moeten het een paar dagen met z'n tweeën rooien. Dat gaat vast lukken, want Monique heeft al voor de dagen dat ik niet uit eten ga al lekkere maaltijden ingekocht.

Dus zat ik vanochtend alleen in de kamer. Het regende wat en dat was een mooi moment om mijn foto's en blog bij te werken.

Ik had wat oud brood op de tuintafel gestrooid en zag tegen mijn verwachting in dat de vogels uit de buurt dit best waardeerden.

Onder het motto 'Voor wat, hoort wat" installeerde ik mijn Sony camera op de tuintafel en mezelf met mijn mobiel, die als afstandbediening fungeerde, in de kamer.

Ik had geluk: eksters (helaas te dichtbij en te snel), merels, kauwtjes en een duif kwamen op het brood af.

De duif had pech: hij zat nog nauwelijks of er landde een familie kauwtjes. Op de video (drie minuten lang ongeveer) kun je zien hoe dat verliep. Geen Pinkstergedachte bij deze vogels! Maar ja, weten zij veel over godsdiensten en geloofsovertuigingen? Gelukkig niet, anders gingen de dieren ook nog oorlog voeren..

Oh ja: hier het album.

Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode