Effe d'r uit

We hadden een paar dagen over, en we wilden onze nieuwe oude tent proberen.
Dus reserveerden we een plekje op een natuurkampeerterrein bij Borger en gingen we op pad.

Nieuwe oude tent? Ja: we vinden onze Karsten oppomptent geweldig, maar hij is erg zwaar en hij heeft weinig mogelijkheden om als je binnen zit, naar buiten te kunnen kijken. Het is een nogal spartaanse tent, zullen we maar zeggen.
Hij is bestand tegen weer en wind, maar hij geeft je niet het vakantiehuiskamergevoel. Daarom hebben we hem op Marktplaats gezet.

Toen Monique op Marktplaats een leuk model vond tegen een aantrekkelijke prijs, was de koop dan ook gauw gesloten.

Ik mocht van Monique vijf keer zeggen dat de Karsten toch wel ... was, maar ik kwam niet verder dan twee.
Dat is natuurlijk heel mooi, nu zijn we allebei blij.

Het natuurkampeerterrein was zo goed als leeg. Precies wat we zochten.
We hadden een mooie plek. Dat vonden heel veel muggen ook.
Dat gaf ons een goeie reden om snel de binnenkamer te proberen. Die beviel prima.

Natuurlijk had ik mijn houtfornuis mee genomen. Ik kon daar naar hartelust mee experimenten.

Vanwege de slechte weersverwachting voor de tweede nacht zijn we uiteindelijk op de tweede avond toch maar naar huis gegaan. Ik had niet zo'n zin om een kletsnatte tent in een kletsnat grasland op te ruimen. Ik geloof graag dat dit prima gaat...

Binnenkort gaan we er wat langer op uit. Dan kunnen we hem uitgebreider testen.

Oh ja: er vloog die dagen voortdurend een groepje vogels rond die hoog in de sparren voedsel zocht. Ik vermoedde dat het kruisbekken waren. Op de foto's zijn ze met moeite te onderscheiden. Een kenner heeft mijn determinatie bevestigd. Leuk: ik had er nog nooit een gezien.

Onze Karstentent. Hij is te koop.
Interesse? Neem even contact op.


De opvolger: een vierpersoons tunneltent met heel veel ramen.
Bijna half zo zwaar en met meer leefruimte.

  
Proberen het vuur aan te krijgen met een flint, berkenbast en lisdoddenzaden.


Dat wilde niet lukken, dus uiteindelijk heb ik maar een lucifer genomen.


Dat ging een stuk beter...


Hij zat erg hoog in de boom en het licht werkt ook niet mee.
Aan de gevorkte staart, de strepen, de vorm en de snavelvorm kun
je zien dat het een kruisbek is.
De geluiden die de vogels maakten, klopten met wat ik via de app kon achterhalen.

Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode