Twee dagen met een theater op stap

Ik had de afgelopen dagen het geluk en genoegen om mee te mogen werken aan een unieke theatershow tijdens Hoogeveen Culinair 2015.

Het theaterechtpaar Kunst op Stelten organiseerde een optreden van dansers en acrobaten.
Monique had in de aanloop daarnaartoe al het nodige aan kostuums geknutseld en genaaid. Ik mocht vrijdag mee met de generale repetitie voor hand- en spandiensten, technisch advies en om foto's en video's te maken.

Tijdens de echte voorstelling, zaterdagavond om half elf, was ik filmer. Erg spannend, want ik film bijna nooit en zeker niet 's avonds.

De foto's hieronder heb ik later op de computer van de film gekopieerd.
Al met al viel me het resultaat erg mee. "Het kon minder", zeggen ze in Drenthe.
De film verspreiden we nog niet openbaar, dus je moet het voorlopig nog even doen met de foto's.


Dat kleine vierkantje was het podium.


Wachten tot er spanning is.


Het wachten duurde te lang.
Jasper regelde zijn eigen energiebron.

+Marieke van Diepen aan het oefenen met haar dwarsfluit.

Jasper en Martine van +Kunst op Stelten bij de bal waarin +Minke Ruel het water op gaat.


De brandweer van Hoogeveen ondersteunt de act met een ladderwagen.


Die kon het terrein niet op en moest de ladder volledig uitschuiven.


Overleg...

En dan de start, de volgende avond.


Prachtig aangekleed, mede dankzij +Monique Stout .


De wind werkte gelukkig mee.


Na de drijfscene komt Minke de bal uit...


...om na een dans met de anderen...

In de omhoog gehesen hoepel haar kunsten te vertonen.


+Minke Dreef is (onder andere) vuurkunstenaar en zette tijdens en na het optreden van andere Minke het publiek ( en de vloer) in vuur en vlam...


...Klaar.




Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode