Vroeg op

Vanochtend was ik (wederom) vroeg wakker. Het verschil met de andere dagen was dat ik tegen vijf uur niet alleen dácht dat het een mooie ochtend was, maar dat ik ook besloot om daarvan buiten te gaan genieten.

Dus zat ik niet veel later op de fiets richting het Mantingerveld.
Het was genieten: naast de dieren die hieronder op de foto staan, hoorde ik voor het eerst dit jaar de wielewalen zingen en hoorde ik een nachtegaal.

Een heel mooi moment: ik fietste over een bospaadje en schrok me een hoedje toen er vijf meter voor me doodgemoedereerd een vos het pad overstak. De vos schrok nog veel erger en was in een paar seconden verdwenen. Maar toch: het was een prachtige ervaring.

Later op de dag ging ik bij vrienden in Ruinen op bezoek. Ik kwam in de Boerenveensche plassen diverse vogels tegen en op de terugweg zag ik in de buurt van Anholt een prachtige reebok grazen.

Al met al was het weer een mooie dag, waarop ik in deze prachtige natuur volop de gelegenheid had om het leven en alles wat daarmee samenhangt te overpeinzen.

Tien over vijf: het wordt licht boven het Mantingerveld.
Een enorm vogelorkest kondigt de nieuwe dag aan.


Vijf over zes: de dag is duidelijk begonnen.

Een ooievaar scharrelt zijn ontbijt bij elkaar.
Een kokmeeuw zit nog een beetje te dutten.

De rups van een veelvraat, een nachtvlinder.
De rups is zo'n vijf centimeter lang en leeft bijna een heel jaar.
Deze kroop zowat mijn camera in.


Een oeverloper scharrelt langs de onlangs gegraven poel in de Boerenveensche plassen.


Probeert deze kokmeeuw me iets te vertellen?


Een jonge aalscholver overziet zijn jachtterrein.


Een nijlgans.


Een prachtige reebok, een zesender. Dit betekent dat hij minimaal drie jaar oud is.

Het was een mooie dag.

Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode