Hoe doe je dat? Goh, kan dat ook?


Die vraag en die opmerking krijg ik regelmatig als ik bij mensen ben om ze wegwijs te maken in computerland.

Veel mensen schrijven dan op hoe ze bepaalde dingen kunnen doen, maar ik het gemerkt dat het toch handiger is om een videootje te kunnen bekijken zodat je ziet hoe het gebeurt.

De Engelstalige site Googlegooru bevat heel veel informatie over het werken met Google, maar veel mensen in mijn omgeving zien en horen toch liever Nederlands.

Hier dus de start van een project dat misschien mensen helpt om de wondere wereld van Internet, en in het bijzonder die van Google, beter te begrijpen en handiger te gaan gebruiken.

Ik sta uiteraard open voor vragen, opmerkingen, tips, voorstellen voor onderwerpen en ideeën.

De handleidingen staan op Youtube. Als je zo'n filmpje wilt vergroten, klik dan op de knop waar de rode pijl naar wijst. Om het beeld weer klein te maken, druk je op de Esc-toets.



Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode