Natuurfotografe Monique

Vanochtend was Monique met de auto boodschappen doen, terwijl ik er met de fiets op uit ging.

In het kanaal bij ons in de buurt zag ik vijf grote zaagbekken zwemmen. Prachtige eenden die je hier alleen in de winter ziet. Tot nu toe heb ik ze bijna elke winter wel in de buurt gevonden, maar deze winter had ik ze nog niet gezien.

Ik was dus enthousiast en vertelde Monique erover toen we allebei weer thuis waren.
En wat: Monique had ze ook zien zwemmen. Maar terwijl ik niet durfde te stoppen omdat ik bang was dat ik ze weg zou jagen, had Monique vanuit de auto wél de gok genomen en heeft ze ze met haar mobieltje vastgelegd.

Uiteraard heb ik van de zaagbekken melding gemaakt op Waarneming.nl. En natuurlijk heb ik het auteurschap van de foto's aan Monique toegeschreven.
En zo was ze ineens ook een Waarneemster geworden!

Dankzij haar foto's is de waarneming officieel bevestigd. Altijd leuk dat groene vinkje :-)


Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode