Eindelijk: Ubuntu naast Windows 8.1

Ik had het al zo vaak tevergeefs geprobeerd: Ubuntu installeren naast Windows 8.
Het lukte steeds maar niet.

Ik moest de BIOS aanpassen, dat bleek uit allerlei tips op het internet. Maar wat ik ook probeerde: ik kon niet van een usb-stick starten, en toen dat eindelijk lukte, kreeg ik tijdens het installeren de melding dat Ubuntu Windows niet zag staan, en kon ik niet verder zonder Windows van de PC te vegen.

En dat wilde ik nu ook weer niet, want voor sommige dingen heb je Windows gewoon nodig.

Tot vanochtend: toen vond ik de uitgebreide handleiding van Pjotr.
Pjotr is een doorgewinterde Linux-gebruiker en weet precies waar gewone mensen als ik tegenaan kunnen lopen.
Dat niet alleen: hij komt ook met begrijpelijke, volledige en werkende oplossingen!

Hartelijk dank, Pjotr, je hebt een blij man van me gemaakt!

Zijn website bevat heel veel informatie en iets minder structuur. Daarom heb ik hier de pagina's waar ik gebruik van heb gemaakt, even op een rijtje gezet.


Tip: lees de aanwijzingen goed, volledig en nauwkeurig, dan kom je er wel, net als ik.

Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode