Kippen in de tuin

Vanochtend riep mams ineens naar boven: "er zitten waterkippen op de schutting!"
Nou verstonden we dat 'water' niet, dus ik liep meteen naar de kant van de buren  om te zien hoe hun kippen ontsnapt waren. Niets te zien....

Toen bleek dat er waterhoentjes op de schutting zaten aan de kant van de woonkamer.
Dat waren natuurlijk dezelfde waterhoentjes die we hier steeds zien rondscharrelen, maar dat ze bij ons op de schutting zouden gaan zitten, had niemand verwacht.

Géén gezicht: de ouder zat al links van de liguster. Het jong zat rechts van de paal en probeerde uit te vogelen hoe hij bij moe kon komen. Tussen de palen door ging niet...

Uiteindelijk vloog hij maar onze tuin in. Moeder volgde niet veel later.
Groot was onze verbazing toen er ineens een derde waterhoen de tuin in vloog! Het was dus een hele familie!

Ze stoorden zich niet aan die drie rare mensen die in de woonkamer naar hen stonden te kijken en ze liepen op hun dooie gemak naar de achtertuin om daar naar lekker hapjes te zoeken.

Hieronder het beeldverhaal. Uiteindelijk heeft mams ze brood gevoerd dat ze enthousiast opaten. Ik was toen al met Niek onderweg naar Rheebrugge.

Kijk nou! Twee waterkippen op de schutting!
Moe zit links bij de liguster en het jong zit rechts.


"Ik snap er niks van, hoe moet ik nu bij mammie komen?"


"Nou, gewoon naar beneden vliegen, dan komt zij vanzelf wel naar mij toe (hoop ik)."


Van een koolmees verwacht je dat hij op de schutting kan zitten, maar een wáterhoen?


En hier komt nummer drie.


Lekkere hapjes!!!


Op verkenning in de achtertuin.
Een aan deze kant op de rand en de andere twee aan de overkant langs de oever.


Zie je ze alledrie?


Scharrelwaterkippen


Wat een prachtige kop!

En wat een mooi gekleurde poten.


Hier kun je goed zien dat het jong nog wat grauw is en niet zo'n mooie snavel heeft.


Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode