Vlinder

Vorige week ging ik even bij Paul langs.
Terwijl we over van alles en nog wat zaten te praten, vloog er ineens een vlinder door de kamer. Hij ging op een schemerlamp zitten en bleef daar.

Natuurlijk pakte ik mijn camera en probeerde hem vast te leggen. Dat viel niet mee, want hij zat vlak onder de lampenkap.

Twee foto's waren duidelijk genoeg om hem te kunnen determineren.
Gelukkig vond ik op waarneming.nl een melding met foto, dus ik had geluk.
Het is een agaatvlinder, een prachtige nachtvlinder die in twee generaties het jaar doorkomt. Dit was er dus een van de wintergeneratie.

Je ziet het: altijd en overal  kun je ineens een onverwacht genoegen beleven...


Prachtige kleuren, inderdaad agaat-achtig.






Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode