Het Mensingebos

Vandaag was ik in het Mensingebos.
Het zou na een mistige ochtend een zonnige middag worden, maar dat gebeurde niet.
Door de vorst en de aangevroren mist was het er wel erg mooi. Hier een paar plaatjes.


Oost van het Mensingebos (bij Roden) stroomt het Lieversche Diep.
Je ziet hier het bruggetje dat er overheen ligt.


Een imposante boom.
Het is moeilijk te zien of het er nu één is, of
dat het er drie of vier zijn die samen opgegroeid zijn.


Water en ijs. Ik blijf het een prachtige combinatie vinden.




Hier had ik een belichtingstrapje gemaakt:
drie foto's met verschillende belichting.
Meneer Google was zo vrij om ze tot een HDR-foto te combineren.
Ik vind dat niet altijd mooi, maar dit plaatje bevalt me wel.


Hoog in een boom zat een boomklevertje.


Of het berkje de geest heeft gegeven als gevolg van
verstikking door de eromheen slingerende plant,
is me niet helemaal duidelijk.

Het lijkt erop dat zwammen een handje geholpen hebben.


Het leken alleen maar spreeuwen, maar gelukkig keek ik nog even goed:
Er zaten ook koperwieken in het gras.


Deze paddenstoelen zijn niet vorstbestendig...



De beukenknoppen zijn al duidelijk aanwezig.


De paarse knoopzwam


In het bos stonden een paar enorme geiten aan een braamstruik te knabbelen.

't Was weer een mooie dag.

Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode