Landgoed De Klencke

Vandaag heb ik de groene paaltjeswandeling in het landgoed De Klencke bij Oosterhesselen gedaan.
Het was schitterend voorjaarsweer. Voorjaar? Ja hoor: de merels zaten al te zingen...



De dag begon al prachtig: de Maan en Venus bij elkaar tijdens het ochtendgloren.
De lucht is hier donkerder dan hij was.
Dat komt doordat ik een forse belichtingscompensatie moest toepassen
om te voorkomen dat de Maan te helder werd.


Heel triest: kon ik vorige week nog een prachtige vos in het
Kremboong vastleggen, nu lag er een aangereden exemplaar
langs de weg naar Nieuweroord.


Ik denk dat dit de Judasoor is.
Het dankt zijn naam aan de vorm (lijkt op oren) en het feit dat hij vaak op dood vlierhout te vinden is.
Men zegt wel dat Judas zich aan een vlierboom heeft opgehangen. Vandaar.
Dit zijn dezelfde paddenstoelen die ik bij Jos thuis als muizenoortjes in de kiemlo voorgeschoteld kreeg.

Ook hier was het ongewoon nat.
Dit bankje was echt onbereikbaar.


In deze boom ook een havik?
Nee hoor, een afgebroken tak.

De sporen laten zien dat het voertuig dat hier het land op wilde
rijden, toch maar is teruggegaan.
Het is echt kletsnat overal!


Deze lijntjes in de modder zijn de sporen van regenwormen.
Ik heb nooit geweten dat die zo veel bovengronds reizen.
Ook een gevolg van de nattigheid?


Het is een heel afwisselend gebied.
Op de achtergrond is het hoger en droger.
Daar vind je heide en jeneverbessen.


Links een beukenlaan met berken erlangs.




Dit heb ik nog niet eerder gezien:
deze berk had een flink aantal verdikkingen in de takken.
Het leken wel slangen met muizen in hun maag...


In een boom hoorde ik sijsjes kwebbelen.


Een Drentse boerderij tegen de bosrand.


Bij deze boom was ik al eens met Freddy geweest
toen we naar watervleermuizen zochten.
Ik was compleet vergeten waar dat was. Hier dus ;-)


Aan de omvang van de stam kun je zien dat hij heel oud geworden is.
Hoe hij aan zijn geblakerde binnenkant komt, weet alleen de boom...


Deze knoest aan de binnenkant lijkt wel van notenhout.


Bijna thuis, zag ik de kraam van Gerommeke staan.
Da's boffen: hoef ik me niet te haasten met koken voor ik
vanavond naar de fotoclub ga :-)

Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode