Bootjes kijken bij Hoek van Holland

Dit was dus de bedoeling: ik zou me vergapen aan de grote zeeschepen die Rotterdam aandoen.
Een grotere tegenstelling tot bijvoorbeeld de Boerenveensche plassen kun je je haast niet voorstellen.
Ook hier had ik weer geluk: ik kreeg een mooi assortiment voorgeschoteld.

Daar ergens komen ze vandaan.


Het duurde niet lang of er kwamen drie schepen aan varen.

oh nee, vier...


Je ziet de vrachtwagens op het bovendek staan.


De brug is groter dan ons hele huis...

Containertje, m'neer?

Ondanks het digitale tijdperk hebben we nog steeds loodsen nodig.
Lekker racen naar de volgende klant.


Ook op het water kun je soms een hijskraan gebruiken.
Met deze kom je een heel eind.

Ook hier lijkt meer woonruimte aan boord te zijn dan bij ons in de straat...

Richting Rotterdam.

Nog een containerschip,
maar in vergelijking met de NYK Orpheus is het maar een ukkie.

Mag ik u voorstellen: Kees Junior.

De MOL Endeavor uit Panama mag er ook zijn. Op weg naar....

Het rode sleepbootje vaart achteruit om de NYK Orpheus veilig de haven in te krijgen.








Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode