Voorjaar

Ondanks de kou en de buien is het voorjaar toch echt begonnen.

Een bloemlezing van wat ik zoal tegenkwam de afgelopen dagen...

Dit merel-ei is mooi recht open gemaakt.
Dit betekent dat een mereljong dit heeft gedaan en niet een rover.
Mooi!


Deze zanglijster komt via de tuin van de buren met vloerbalken voor het nest aanzetten.


Mijn WC-raam, van binnen naar buiten gezien.
Wat is die donkere vlek rechtsonder?

Een roodborstnestje in aanbouw!

  
Vlak bij het dorp zag ik een ree het weiland doorkruisen.


Gezien haar dikke buik vermoed ik dat ze in verwachting is.
Dat duurt vast niet lang meer.


Ineens zag ik van rechts nóg een ree aankomen.


Samen is leuker dan alleen, dachten ze waarschijnlijk,
en zij aan zij begonnen ze te grazen.


Toen ik verder liep, en de hoek van het bosje passeerde,
zag ik ineens vlakbij deze bok lopen...
Nou ja...
Het is een mooie zesender. Elke geweitak heeft dus drie punten (enden).


Na een grijs en nat begin eindigde deze dag in de inmiddels bekende vlammende kleuren.

Populaire posts van deze blog

Vlinders in Frankrijk

Een fazant in de tuin!

Je kunt nu je Chromebook ontgrendelen met een pincode